Практичний психолог
Байдюк Ганна Богданівна
народилась 14.09.1980 р.
освіта - повна вища,
у 2012 р. закінчила Прикарпатський національний університет, філософський факультет.
Стаж педагогічної роботи 8 років,
кваліфікаційна категорія - спеціаліст першої категорії.
Графік індивідуального консультування батьків:
Середа: 8-00 - 9-00 год.
У своїй роботі керується такими нормативно - правовими документами:
- Лист МОН від 29.03.2022 No 1/3737-22 «Про забезпечення психологічного супроводу учасників освітнього процесу в умовах воєнного стану в Україні»
- Лист МОН від 04.04.2022 № 1/3872-22 про методичні рекомендації «Перша психологічна допомога. Алгоритм дій»
- Лист МОНУ від 24.07.2019 № 1/9-477 "Про типову документацію працівників психологічної служби у системі освіти України».
- «Про затвердження Положення про психологічний кабінет дошкільних, загальноосвітніх та інших навчальних закладів».
- Лист МОН від 18.04.2023 № 4/5449-23 «Щодо проведення в закладах освіти правопросвітницьких заходів до Міжнародного дня протидії булінгу (День боротьби з цькуванням)».
- Лист МОН від 30.05.2023 № 1/5735-22 «Про запобігання та протидію домашньому насильству в умовах воєнного стану в Україні».
- Лист МОН від 15.11.2022 № 4/3297-22 «Щодо міжнародної акції «16 днів проти насильства»».
- Лист МОН від 25.03.2022 № 1/3663-22 «Щодо запобігання торгівлі людьми в умовах воєнної агресії».
- Лист МОН No 1/10686-22 від 14.09.22 року «Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2022/2023 навчальному році».
- Лист ІМЗО від 29.03.2023 No 21/08-479 «Про Всеукраїнську програму метального здоров'я «Ти як?».
- Лист МОН від 06.09.22 No 1/10258-22 «Про організацію освітнього процесу дітей з особливими освітніми потребами у 2022/2023 навчальному році».
- Лист ІМЗО від 15.05.2023 No 21/08-793 «Про психологічні хвилинки»
- Лист МОН №1/9-766 від 12.12.2019 "Щодо комунікації з дітьми дошкільного віку з родин учасників ООС/АТО, внутрішньо переміщених осіб та організації взаємодії з їхніми батьками"
- Лист МОНУ 2023 "Про пріоритетні напрями роботи психологічної служби у системі освіти на 2023-2024 н.р."
- Наказ МОНУ від 22.05.2018 р. № 509 "Про затвердження Положення про психологічну службу у системі освіти України."
- Наказ № 609 від 08 червня 2018 року . Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти.
- Указ президента України "Про першочергові заходи щодо захисту прав дітей".
- Закон України від 16.11.2022 No 2759-IX «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо запобігання та протидії мобінгу (цькуванню)»
- Закон України «Про освіту».
- Закон України «Про дошкільну освіту».
- Закон України "Про охорону дитинства".
- Закон України від 23 травня 2017 року № 2053-VIII "Про внесення змін до Закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг.
- Закон України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану»
- Етичний кодекс психолога.
- Конституція України.
- Конвенція ООН про права дитини.
Пропонуємо переглянути дуже цікавий та корисний вебінар:
"Психологічна готовність дитини до дитячого садкаий", який допоможе Вам отримати відповіді на найбільш "болючі" питання. Знайдіть час переглянути:
https://vseosvita.ua/webinar/psihologicna-gotovnist-ditini-do-ditacogo-sadka-99.html
ДИТЯЧІ СТРАХИ І ПАНДЕМІЯ
Як дотримуватися психологічної гігієни в спілкуванні з дітьми на тему пандемії, щоб зберегти психічне здоров'я дітей на період до і після карантину.
Трохи про прогнози.
Діти тільки пару днів раділи продовженню канікул і знаходженню вдома. За час, поки вони знаходяться поруч з дорослими, вони чули багато різних версій (які нагнітають чи заперечують і ін.) Про те, що зараз відбувається у нас і у всьому світі. Вони реагують на цю інформацію, навіть якщо зовні це ніяк не проявляється. Їх психіка "заражена" тривогою. І якщо з цим нічого не робити, то через місяць-два (а може, й раніше) вона почне "вилазити" в різних формах: розлад сну, харчування, появою незвичайних страхів, патологічною прив*язаністю до батьків, погіршення поведінки, ОКР та т. д.
Чим це пояснюється?
У віці від 5 до 10 років у дітей з'являються страх втрати батьків і екзистенційні страхи - страх війни, нападів, катастроф, пошкоджень, заражень і т.д. За великим рахунком - це прояв страху смерті, страху «не бути». Наявність таких страхів вважається показником "нормального" розвитку дітей. Заважати дитині і оточуючим вони починають тоді, коли з ними не так обходяться: "годують" панікою, різною, частіше за все, суперечливою інформацією, запереченням стану або намагаються створити ілюзію благополуччя.
Дорослим зараз нелегко, вони знаходяться в деякому "зміненому" стані, коли необхідно блискавично перебудовуватися і адаптуватися до нових умов. Але їм важливо пам'ятати, що дітям в цих умовах життя необхідно спертися на авторитетну і сильну фігуру батьків, які допоможуть їм впоратися з тривогою.
Що робити дорослим?
* Визнати свій страх (навіть якщо ви не боїтеся зараження, вас можуть налякати зміни в суспільстві),
* Приймати (не заперечувати) страх дитини: "ти боїшся / тобі страшно", "боятися - це нормально", "страх допомагає бути обережним",
* Говорити, що згуртованість допоможе впоратися з будь-якими труднощами,
* Не робити тему пандемії головною і основною, про яку зараз живе вся сім'я,
* Зменшити інформаційне занурення дитини в новинні зведення (при дитині не варто переглядати новини на всіх каналах, зачитувати кожен пост зі стрічки, емоційно обговорювати вжиті заходи в державі),
* Збільшити знання про вірус і про запобіжні заходи (благо, вже є ілюстрована інформація для дітей),
* Інструктувати дитину, що їй потрібно зробити у разі, якщо з батьками щось станеться і вона не зможе самостійно викликати швидку допомогу (на який номер зателефонувати, яку адресу назвати, які дані про батьків дати, як описати стан батьків і т.д .). На цю тему можна написати / намалювати пам'ятку для дитини і повісити на видне місце,
* Якщо дитина перебуває поруч з сильно панікуючим дорослим, пояснити дитині, що є такий тип людей, який не може впоратися зі своїм страхом. І ці люди не погані і не хороші, вони так обирають. А ви будете з ним "обирати життя",
* Незважаючи на вік, нехай дитина багато грає. Грайте і ви з нею (якщо у вас є таке бажання). У грі дитяча психіка краще і швидше опрацьовує несвідомі страхи,
* Разом з дитиною (бажано, на ніч) придумуйте різні історії, казки, де в кінці перемагає добро, розсудливість і здоров'я ... психічне і фізичне :)
Бережіть фізичне і психічне здоров'я своє і своїх близьких!
Діти ДНЗ №12 «Струмочок» разом з батьками - волонтерами прийняли участь у громадському проекті «Шлях додому», на допомогу постраждалим в АТО (передали пластик (кришечки) у якості благодійних пожертв, як учасники благодійного фонду «Лелекера»), а також зібрали продукти - смаколики для військовослужбовців, які перебувають в зоні АТО.
Робота практичного психолога з дітьми починається з моменту поступлення дитини в дитячий садок і розуміє під собою психологічний супровід дитини в дошкільному закладі. Проводиться регулярне діагностування обстеження кожної дитини, її розвитку пізнавальної сфери.
Психологічний супровід освітнього процесу у групах раннього розвитку полягає в спостереженні психолога за процесом адаптації дітей, надання допомоги дітям, які зазнають труднощів в засвоєнні програми, рішення поведінкових проблем, консультацій батьків з найрізноманітніших питань, що стосуються виховання і навчання дітей дошкільного віку.